søndag 9. januar 2011

Nytt år, nye muligheter - sies det. Gamle tabber blir som nye?

Hvor er alle årene blitt av?  Ungene har forlatt redet, og vi gamlinger går og tusler for oss selv.  Heldigvis er ungene flinke til å ta turen hjem med jevne mellomrom. 

Her min skjønne datter og hennes forlovede hjemme på besøk i jula.  :)

Den 16. desember hadde det lokale hagelaget en kveld på kroa i Misvær der vi kunne lage juledekorasjoner - eller bare dekorasjoner, man bestemmer jo selv hvor julete man vil ha det.  Her mine to, laget i krukker som jeg hadde fra før, med litt kjøpt stæsj og litt sypresskongler som jeg hadde med fra turer i Montenegro.  Er slikt lov, tro?  Jeg er neimen ikke sikker, kanskje det er miljøkriminalitet?  Jeg har da herved røpet mine kriminelle tilbøyeligheter, og kan kanskje vente lensmann på døra når som helst? 

Det er mye dyreliv rundt husene her, vi har elg, rådyr, rev, en masse mus og røyskatt, oter og til og med gaupe er sett og filmet like i nabolaget!  Innslaget kommer kanskje med på Ut i Naturen på NRK 1, jeg skal følge med.  Jeg har sett det på Facebook.  Men vi har også dyreliv av det seks-og åttebeinte slaget.

Eksemplaret over valgte å avlegge badet vårt et besøk.  Vi har av og til sånne på badet, Fuglene må vite hvor de kommer fra og hvor de holder seg skjult...  Når jeg ser bildet, ser jeg virkelig hvor stusslig det står til med lyset på  denne årstida! 


Tilbake til planteutvalget:  Her er min flotte hippeastrum (amaryllis) da den stod i blomst.  Det kom to blomsterstilker, men nå er den avblomstret.  Fjorårets står oppe på loftet, jeg skal se om det er liv i løken, og om jeg kanskje kan få blomstring til våren? 

En enslig orkideblomst trosset en stund omstenddighetene, men nå har den også falt av. 

Stuevinduet i jula. 



Utendørs litt tidligere i desember. 

6 kommentarer:

  1. Hei :-9 og takke for hyggelig kommentar i bloggen min.
    Flotte dekorasjoner u hadde laget, og vi får bare krysse fingrene for at du ikke får lensmannen på besøk :-)))))

    SvarSlett
  2. Hei!
    Tusen takk for din hilsen i bloggen min! :o)

    Så fine dekorasjoner du har laget!
    Og, for en nydelig utsikt fra stuevinduet!

    Ønsker deg fint nytt år!

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  3. Glemte å si at hunden vår er en Svensk Hvit Elghund. De er litt større enn den vanlige grå elghunden.

    SvarSlett
  4. Nydelig amarylies, jeg synes alltid den ser så majestetisk ut i all sin prakt.
    Lekker blomsteroppsats også, og ikke minst nydelig vinterutsikt fra vinduene dine :)

    Også må jeg takke for hyggelige komentarer på bloggen min :)

    SvarSlett
  5. Hei Torhild!!
    Så artig at du også har blogg ;)
    Fine naturbilder og flotte blomster.

    Ha ei god helg !!

    -maren-

    SvarSlett
  6. Hei :)
    Takk for kommentar hos meg :)
    Koseleg blogg du har :)

    God helg :)

    SvarSlett