torsdag 3. juni 2010

Det blomstrer inne og ute

Dette skulle jo i hovedsak være en hageblogg, hittil har det vært lite om hage, men nå begynner det å komme seg.  Bare været kunne bli litt mer hagevennlig...  Jeg har mannet meg opp og gravd opp et av de tilgrodde bedene mine, samt kjøpt inn fire nye stauder:  Småhjerte, Balkanstorkenebb, blå lerkespore og Blodmure. Andre blomster titter også opp nå, sibirvalmuer, perleblomster, lungeurt, smågullkorg...

Jeg har også sådd en hel haug med frø.  Plassen til denslags er begrenset av at jeg ikke har drivhus, så jeg sådde en god del av frøene direkte i bedene der jeg har gravd opp og fylt på jord.  Men noen står til spiring i sånne plastesker med lokk som det har vært druer i - de må da egne seg bra? De har hull både i bunnen og i lokket.  




Øverst:  Småhjerte, så perleblomster som er litt seint ute,  videre hegg, smågullkorg, og sibirvalmuer.

Plenen er en ren katastrofe, jeg må vel krype til korset og kjøpe inn plenrens, selv om jeg er lite glad i alskens gift!  En stor del av plenen består så å si utelukkende av løvertann!  Og det er mer der den kommer fra, nye styrker står klar til å okkupere hagen med sine "fallskjermjegere" fra marka nedenfor hagen, akk ja.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar