fredag 27. april 2012

Wer reitet so spät...

Endelig fant jeg Der Erlkönig av Goethe og Schubert på YouTube.  Dette stykket passer akkurat til dagsformen min om dagen... 

Ellers begynner det så smått å minne litt om vår her.  Vi har gått fra dette:

til dette:


- og det vil jeg kalle et framskritt!  Boka jeg leser i er Menneskefluene av Hans Olav Lahlum, god, gammeldags krim med vekt på å løse mordmysteriet heller enn fråtsing i blodige og groteske detaljer.  I vinduskarmen ser det slik ut: 



Pelargoniene og streptocarpusene blomstrer nå etterhvert, det er hvile for øynene og en humørpille å se på dem.  I forrige uke var jeg på et stiklingbyttemøte i Tverlandet hagelag, jeg kjørte 4-5 mil for å være med på det.  I fjor var jeg også på dette arrangementet.  Jeg er medlem i Misvær hagelag.  Sist i mai kommer en dame til Tverlandet hagelag med foredrag, lysbilder og salg av pelargonier og fuchsia, dit har jeg også tenkt meg! 

Jeg avslutter med et par bilder av snølykta jeg lagde etter det siste snøfallet, den holdt ikke spesielt høy kunstnerisk kvalitet, er jeg redd, men det var koselig å se på den i alle fall.  Ha ei fin helg, folkens!  :)



1 kommentar:

  1. Så godt at det våres hos deg også. Her har plenen blitt ganske så grønn og fortsetter det med solrike dager er det ikke lenge før den må klippes. Ønsker deg en flott uke. Klem Merethe

    SvarSlett