søndag 26. februar 2012

En ganske alminnelig søndag

Hei sann!  I dag har jeg støvsugd og bakt brød, selv om det er søndag.  På kjøkkenbenken ligger åtte pelargoniumfrø i en kopp med vann, de har spirt og skal i jorda i kveld.  Sorten heter Black magic appleblossom F1.  Jeg bestilte dem fra Plants of Distinction.  De andre jeg sådde tidligere vokser fint:

Her ser man de søte små.  :)

Ellers har jeg begynt å forandre litt på stæsjet i stua, jeg føler trang til litt farger og vårmodus.  En engelsk pelargonium er innkjøpt, samt en ildtopp, og bordet foran vinduet så plutselig blast og kjedelig ut med hvite lys og blankt metall, litt farger syntes å være på sin plass nå, når sola titter inn om dagene.  (Behovet for vindusvask begynner også å bli påtrengende!)

Det ble straks mer vårlig i heimen. 

Her er den engelske, ikke det beste bildet, riktignok.  Jeg tror faktisk ikke jeg har hatt engelsk pelargonium før, det skal bli spennende å se hvor langt liv den får hos meg.  Karaffelen til høyre er etter mine besteforeldre. 

Et bruktfunn som jeg syntes passet til "stilen" her i huset (som om vi skulle ha en stil!)  Dog har jeg forskjellig etter besteforeldrene mine, så litt 20-30-talls er det kanskje rundt omkring, ikke at det er helt gjennomført, sofagruppen er kjøpt i 1998 og salongbordet er av furu.   Dessverre har jeg, på måter det fører for langt å komme inn på her, mistet det flotte bordet etter bestemor og bestefar...  men jeg sier til meg selv at ting er bare ting.  Jeg liker ting og tang og er en flittig loppemarkedvandrer, men til tross for det prøver jeg å ikke knytte meg for sterkt til krimskramset.   Men jeg ser fram til å dra opp til foreldrene mine og hente kaminuret etter bestisene...

Jeg ønsker dere herved ei strålende uke.  So long!  :)

2 kommentarer:

  1. Jeg har funnet ut at du er glad i blomster og at du kan nesten alle navnene på dem! Syns det er vanskelig å huske navn på blomster:P

    SvarSlett
  2. Så flotte pelargoniumer du har dyrket frem. Det har jeg aldri prøvd å så. Den engelske pelargonien din var veldig fin. Jeg har hatt noen tidligere. Hadde de noen år, lurer på om de ikke måtte ha en kjølig periode for å danne blomstreknupper.
    Karaffelen i vinduet var nydelig!
    Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett