lørdag 11. desember 2010

Det snør!

I kveld snør det igjen.  Ja, jeg skal ikke klage så veldig på snøen, den er bedre enn "deinn førrbainnade glarhålka" som Arthur Arntzen så vakkert uttrykte det.  Det blir vel ut og måke i morra, gubben er maroder etter et stygt fall på den nevnte hålka. 

Bakken fra bussholdeplassen opp til jobben.  Lurfjellet i det fjerne til venstre!  :)

Blåtime.  Like før Storm og de andre blånissene kommer strenende over marka...


Inne på det lille bordet ved vinduet.  Jeg har vært en flittig gjest på diverse loppemarkeder, og funnet litt småtteri som noen fine glasskåler og et par små fugler i porselen.  Eska med filmstjerne har jeg laget, med et utklipp fra et gammelt ukeblad fra tidlig 60-tall. 

Skal denne bli den første krotonen jeg faktisk får til?  Jeg krysser fingrene - de forrige har dødd så snart jeg har fått dem i hus, eller det har vært udyr på dem.  Denne har jeg nå hatt ganske lenge nå, kjøpte den tidligere i høst i nærbutikken. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar